Protestantse Gemeente Markelo

Elke zondag om 10:00 uur dienst in de Martinuskerk. Details van de diensten staan op de Welkom pagina.

www.pkn.nl

DOE MEE AAN (één van de) ONDERSTAANDE ACTIVITEITEN

klik op de thema's:

* Zorgboerderij Alldrik

Kaarten en postzegels sparen

Lever oude mobieltjes in bij de kerk!

Waarom ZWO

* jaarverslag 2014
* We hebben ook goed nieuws

Steun het missionaire en diaconale werk van onze kerk rechtstreeks: NL62 INGB 0000000456 van Kerk in Actie

Als ZWO-groep willen we, in gebed en zang, de blijdschap en het verdriet onder woorden brengen en aandacht geven aan hen die het moeilijk hebben. Dat kan bijvoorbeeld zo als in onderstaand gedicht:

Moge God ons zegenen
met zoveel dwaasheid dat we geloven
een verschil te kunnen maken in deze wereld.
zodat we doen waarvan anderen zeggen
dat het onmogelijk is.

uit: Franciscaner zegenbede

Waarom heeft de kerk een ZWO-commissie?

ZWO staat voor
Zending,
Werelddiaconaat en
Ontwikkelingssamenwerking.

Zending was aanvankelijk eenrichtingsverkeer, zendelingen verspreiden het christelijk geloof en bieden hulp. Tegenwoordig bestaat het zendingswerk vooral uit het ondersteunen van lokale kerken.

Werelddiaconaat helpt bij wereldwijde rampen, bij vluchtelingenhulp en bij noodhulp, en helpt mensen hun recht te zoeken.

Ontwikkelingssamenwerking is een samenwerking van de kerken hier en daar bij allerlei vormen van hulpverlening en ontwikkelingswerk.

Kerk in Actie
Al vanaf 1995 is ”Kerk in Actie” de naam voor de bundeling van al dit werk van de Protestants Kerk Nederland, in binnen- en buitenland en binnen maar ook buiten de kerken. Kerk in Actie doet dat werk ook namens andere protestantse kerken.

Wereldwijd partnerschap
Als leden van de christelijke gemeenschap worden we opgeroepen om samen met christenen wereldwijd en hun bondgenoten, invulling te geven aan onze missionaire en diaconale opdracht.
Medegelovigen uit andere landen leren ons kritisch naar onszelf te kijken, en plaatsen ons voor spannende vragen.

De partners van de kerk en van Kerk in Actie vragen ons om solidair met hen te zijn.
Bijvoorbeeld door een eerlijke prijs te betalen voor producten die bij hen worden gemaakt. Of door brieven te schrijven als mensen om hun overtuiging in de gevangenis zitten.
Kerk in Actie wil, samen met anderen, regeringen bewegen te bouwen aan een wereld die voor iedereen leefbaar is.

Voor de giften aan de acties van ZWO:
Rabobank NL65 RABO 0340700327 ten name Diakonie P.G. Markelo met vermelding ZWO Markelo,
vermeld eventueel de specifieke bestemming.

Beginpagina

klik op logo om
          naar deze website te gaan